Historia powstania modelarni w Bielsku-Białej sięga roku 1957. Wówczas to powstał Ośrodek Modelarstwa Lotniczego ABB w pomieszczeniach przy ulicy Dzierżyńskiego 64. Pierwszym instruktorem był J. Kubalańca. Nasi modelarze brali udział w zawodach organizowanych m.in. przez aerokluby katowicki i opolski. Były to głównie konkurencje w klasie szybowców A2.
Wśród znanych nazwisk należy wymienić Edwarda Trzopka oraz Czesława Byrskiego - obaj w 1957 roku zdobyli odznaki z wieńcem brązowym. Równolegle powstawały modelarnie w miastach ościennych, by w 1960 roku ośrodek modelarski ABB zrzeszał już 26 modelarni. Były to czasy pionierskie. Zaczeły pojawiać się silniki z tzw. śrubą kompresyjną i zapłonem samoczynnym. Pod koniec lat 50 odnotowano pierwszy w Bielsku start modelu zdalnie kierowanego - pilotowanego przez Stanisława Karcza. Wykorzystał on amatorską aparaturę wykonaną we własnym zakresie.
W tym czasie Aeroklub prowadził ścisłą współpracę z Inspektoratem Oświaty - powoływane były nowe koła lotnicze, które następnie prowadziły szkolne modelarnie. Z tamtego okresu wywodzi się praktywana do dziś inicjatywa "Młodzi szybownicy na start" - tradycyjnie w pierwszą niedziele czerwca. W okresie wakacji szkolnych odbywały się obozy modelarskie w Nowym Targu.
Kierownikami modelarni byli: Mieczysław Gunia, prof. Stanisław Porębski, Henryk Stryczek, Adolf Franciszek Halama, Stanisław Wojtas, Helena Wojtasowa (1962 - 1984), inż. Mariusz Pasik (1984 - 1987), ponownie Helena Wojtasowa (1987 - 1990) i wreszcie od 1990 roku do dziś Jerzy Gieruszczak. Obecnie modelarnia mieści się w budynku internatu na lotnisku w Alekandrowicach - została przeniesiona z ulicy 11 Listopada zimą 1992/1993.
Kadrę instruktorów tej modelarni od początku istnienia tworzyli: Mieczysław Gunia, prof. Stanisław Porębski, Henyk Stryczek, Adolf Franciszek Halama, Czesław Byrski, Jerzy Kubalańca, Mieczysław Mikuszewski, Jan Ciepły, Klaudiusz Chyla, Jan Matusiak, Zbigniew Górski, Roman Oślak, Mariusz Pasik, Helena Wojtasowa, Tadeusz Skrzesiński, Stanisław Porębski i Jerzy Gieruszczak.
Członkowie ABB mają na swym koncie kilka rekordów krajowych.
Rekordy krajowe członków Aeroklubu Bielsko-Bialskiego (wg stanu na koniec 1995 r.)
- Edward Trzopek, klasa F3B - modele szybowców zdalnie sterowanych
- dnia 13/14 października 1984 r. - długotrwałość lotu 16 h 37 minut,
- dnia 15 września 1985 r. - wysokość 1885 m,
- dnia 4 maja 1986 r. - odległość w lini prostej 17134m
- Roman Huńka, klasa F3C - modele śmigłowców zdalnie sterowanych z silnikiem tłokowym
- dnia 16 września 1987 r - wysokość 54,2m
- dnia 23 października 1988 r - odległość w lini prostej 3000 m
- Jacek Śliwa, klasa F3C - modele śmigłowców zdalnie sterowanych z silnikiem tłokowym
- dnia 2 kwietnia 1989 - długotrwałość lotu 46 minut 30 sec. oraz w tym samym dniu odległość w obwodzie zamkniętym 4000 m.
Źródło zaczerpnięte z książki Adama Skarbińskiego pt. "Dzieje lotnictwa na Podbeskidziu 1932 - 2000"